Aktiviteiten in 2019

vrijdag 15 maart: Jaarvergadering
De 141ste jaarvergadering van Zangvereniging Eendracht wordt om 20:15 uur in het verenigingsgebouw D'r Eck gehouden.

zondag 31 maart: Lenteconcert
Zangvereniging Eemdracht verleent haar medewerking aan het Lenteconcert dat wordt georganiseerd door Fanfare Victoria in het verenigingsgebouw D'r Eck in Rimburg. Het concert begint om 15:00 uur.

zondag 21 april: Eucharistieviering in de Rimburgse parochiekerk
De hoogmis om 10:00 uur bij gelegenheid van Pasen wordt door Zangvereniging Eendracht meerstemmig opgeluisterd.

zondag 9 juni: Eucharistieviering in de Rimburgse parochiekerk
Zangvereniging Eendracht luistert de hoogmis om 10.00 uur bij gelegenheid van Pinksteren meerstemmig op.

zondag 30 juni: Sacramentsprocessie

maandag 8 juli: laatste repetitie vóór de vacantie

maandag 26 augustus: eerste repetitie ná de vacantie

zondag 22 september: Nazomerconcert in gemeenschapshuis D'r Eck in Rimburg
Op zondag 22 september organiseert Zangvereniging Eendracht een nazomerconcert. Aanvang is om 19.00 uur.
Ter afsluiting van de zomer zal zangvereniging Eendracht onder leiding van Jan Zaad en met begeleiding van Esther Zaad een gevarieerd programma ten gehore brengen. De werken zijn voor een deel nieuw. Daarnaast is gekozen voor mooie recente en oudere liederen van bekende componisten.
Aan het concert zal verder deelnemen het Vocaal Ensemble Andiamo uit Weert, dat bestaat uit acht zangers die zich ten doel gesteld hebben onderscheidende muziek te maken. Het ensemble staat onder leiding van Tim Schulteis. Hun repertoire bestaat uit meerstemmige klassieke en moderne werken.
Tijdens de avond zullen meerdere talentvolle jonge pianisten van de Muziekschool Heerlen hun kunnen aan u laten horen.
De toegang is gratis maar een vrijwillige gave wordt op prijs gesteld (meer informatie raamaffiche).

zondag 24 november: Eucharistieviering in de Rimburgse parochiekerk
Bij gelegenheid van de St.Ceciliaviering wordt de hoogmis om 10:00 uur door Zangvereniging Eendracht meerstemmig opgeluisterd. Na afloop van de mis wordt in het verenigingslokaal een brunch genuttigd waarbij de jubilarissen, Margriet Hanssen (50 jaar lid) en Hub Huntjens (25 jaar lid), worden gehuldigd.

zaterdag 21 december: Kerstconcert in Schinveld
Zangvereniging Eendracht verleent haar medewerking aan het kesrtconcert van het dameskoor Pro Musica Schinveld in het cultuur centrum Fasila.

dinsdag 24 december: Eucharistieviering in de Rimburgse parochiekerk
De Kerstavondmis om 17:00 uur in de parochiekerk van Rimburg wordt door Zangvereniging Eendracht meerstemmig opgeluisterd.