Jan Zaad

Jan Zaad studeerde na zijn middelbare schoolopleiding de hoofdvakken schoolmuziek, koordirectie en accordeon aan het Maastrichts Conservatorium. Het hoofdvak koordirectie heeft hij bij Marinus Voorberg, Martin Koekelkoren en Jos Besseling gevold. Hij is als docent muziek verbonden aan diverse middelbare scholen en werkte jarenlang als accordeondocent aan de muziekschool in Heerlen.
Jan is al 30 jaar dirigent van Zangvereniging Eendracht Rimburg. Daarnaast dirigeert hij ook Gemengd Koor Paluda uit Hoensbroek en het Euregio Accordeon Ensemble. Tot voor kort was Jan dirigent van het accordeonorkest Accordia uit Kerkrade, waarmee hij in 2005 landskampioen werd in de eerste divisie. Sinds september 2008 is hij ook dirigent van het vrouwenkoor Pro Musica uit Schinveld.