Aktiviteiten in 2022

Zangvereniging Eendracht Rimburg viert in 2022 het 145-jarig verenigingsjubileum.
maandag 21 februari: Informele bijeenkomst
Na de 4e lockdown i.v.m. corona organiseert Zangvereniging Eendracht vandaag een informele bijeenkomst voor de leden van het koor om de onderlinge contacten aan te halen. Vanaf maandag 7 maart worden de repetities hervat.

zondag 17 april: Eucharistieviering in de Rimburgse parochiekerk
De hoogmis om 9.30 uur bij gelegenheid van Pasen wordt door Zangvereniging Eendracht meerstemmig opgeluisterd. O.l.v. dirigent Jan Zaad en op het orgel begeleid door Esther Zaad wordt de St.Canisius-Messe van Johann Kircher uitgevoerd, aangevuld met enkele liederen.

maandag 2 mei: Jaarvergadering
Na twee jaar kunnen we weer een jaarvergadering houden om 19:30 uur in ons verenigingslokaal.

zondag 6 juni: Eucharistieviering in de Rimburgse parochiekerk
Zangvereniging Eendracht luistert de hoogmis om 09.30 uur bij gelegenheid van Pinksteren meerstemmig op met o.a. een uitvoering van de Messe Notre Dame van T. Bordonel. Het koor staat onder leiding van dirigent Jan Zaad en wordt op het orgel begeleid door Esther Zaad.

maandag 18 juli: laatste repetitie voor de vacantie

maandag 5 september: eerste repetitie na de vacantie

zondag 27 november: Eucharistieviering in de Rimburgse parochiekerk
Bij gelegenheid van de St.Ceciliaviering wordt de hoogmis om 09.30 uur door Zangvereniging Eendracht meerstemmig opgeluisterd. O.l.v. dirigent Jan Zaad en op het orgel begeleid door Esther Zaad wordt o.a. de Messe in C van Anton Bruckner. Daarna is er een koffietafel in het verenigingslokaal voor leden met partners en genodigden waarbij jubilarissen Leni Doel (12½ jaar lid) en Michiel Heunen (40 jaar lid) zullen worden gehuldigd.

zondag 11 december: Adventsconcert in de Rimburgse parochiekerk
Zangvereniging Eendracht Rimburg - opgericht 3 februari 1877 - bestaat dit jaar 145 jaar. In dat kader organiseert het koor op zondag 11 december voor de 20ste keer het traditionele 2-jaarlijkse adventsconcert (dat vanwege de corona-pandemie de afgelopen 2 jaar geen doorgang kon vinden). Het belooft een bijzonder concert te worden.
Zangvereniging Eendracht staat onder leiding van Jan Zaad en wordt op piano begeleid door de vaste pianiste Esther Zaad. Het programma bestaat uit een keur van internationale (kerst)liederen.
Als gasten mogen wij begroeten onze zustervereniging Fanfare Victoria uit Rimburg (dat onder leiding staat van Bert Dirks) en in het bijzonder singer-songwriter Martina Lucic (artiestennaam Mala). Ze werd geboren in Kroatië, maar groeide op in Nederland. In 1994, tijdens de Joegoslavische burgeroorlog, zijn Martina en haar familie gevlucht. Hoewel ze geen concrete herinneringen aan de oorlog heeft, heeft ze de pijn en droefheid gevoeld die haar familie heeft ervaren en dat komt in haar liederen terug.
Ook pastoor Harry Notermans - die erg betrokken is bij het vluchtelingenwerk - zal een korte kerstgedachte uitspreken.
Het concert in de Rimburgse parochiekerk begint om 18:30 uur. Na afloop is er een gezellig samenzijn in de zaal van gemeenschapshuis D’r Eck in Rimburg. De toegang tot dit concert is gratis, maar een vrije gave wordt zeer gewaardeerd. (meer informatie raamaffiche en programma).
Voor dit evenement heeft de gemeente Landgraaf een bijdrage geleverd in het kader van het 40 jarig bestaan van de gemeente in 2022.

Opname van 'Bozic bijeli' van Martine Lucic en Zangverening Eendracht

zaterdag 24 december: Eucharistieviering in de Rimburgse parochiekerk
De Kerstavondmis om 17.00 uur in de parochiekerk van Rimburg wordt door Zangvereniging Eendracht - o.l.v. dirigent Jan Zaad en op orgel begeleid door Esther Zaaf - meerstemmig opgeluisterd met een uitvoering van Messe in C van Anton Bruckner en enkele (kerst)liederen.