Aktiviteiten in 2016

vrijdag 22 januari: Uitreiking 'Sjeeter Grieënlächer' in Rimburg
De bijzondere onderscheiding 'Sjeeter Grieënlächer' - in het leven geroepen door de Prinse-Road Schaesberg - is dit jaar toegekend aan de 'verenigingsgemeenschap' van Rimburg. De uitreiking vindt plaats in Gemeenschapshuis D'r Eck in Rimburg om 20.00 uur.

maandag 14 maart: Eucharistieviering in de H.Jozefkerk van Waubach
De St.Jozefnoveen om 19.00 uur wordt door Zangvereniging Eendracht - o.l.v. dirigent Jan Zaad en op het orgel begeleid door Esther Zaad - meerstemmig opgeluisterd met o.a. een uitvoering van de "JUBILEUMMIS" van Jan Zaad, aangevuld met enkele liederen (waaronder het nieuwe werk "AVE MARIA" van een onbekende Russische componist).

zondag 27 maart: Eucharistieviering in de Rimburgse parochiekerk
De hoogmis om 10.00 uur bij gelegenheid van Pasen wordt door Zangvereniging Eendracht meerstemmig opgeluisterd met een uitvoering van de "JUBILEUMMIS" van onze dirigent Jan Zaad, op orgel begeleid door Esther Zaad.

De 138ste jaarvergadering van Zangvereniging Eendracht wordt om 20.15 uur in het verenigingsgebouw D'r Eck gehouden.

zondag 15 mei: Eucharistieviering in de Rimburgse parochiekerk
Zangvereniging Eendracht luistert de hoogmis om 10.00 uur bij gelegenheid van Pinksteren meerstemmig op met o.a. een uitvoering van de "JUBILEUMMIS" van Jan Zaad. Het koor staat onder leiding van dirigent Jan Zaad en wordt op het orgel begeleid door Esther Zaad.

zondag 22 mei: Lenteconcert in Rimburg
Zangvereniging Eendracht Rimburg organiseert een lenteconcert - RIMBURG PUUR - in het gemeenschapshuis D'r Eck. Naast de organiserende vereniging (onder leiding van dirigent Jan Zaad en met pianobegeleiding van Esther Zaad) zal ook het Gospelkoor Gioia een optreden verzorgen. Dit - eveneens uit Rimburg afkomstige koor - staat onder leiding van dirigent Louk Kockelkoren. Tot slot zal het instrumentale gedeelte worden verzorgd door het Victoria Koper Kwintet (dat bestaat uit muzikanten van Fanfare Victoria uit Rimburg) met als muzikaal leider Frans Schurer.
Dit bijzondere concert begint om 19:00 uur. De toegang is gratis maar een vrije gave ter bestrijding van de onkosten wordt zeer op prijs gesteld (zie ook raamaffiche en programma).

zondag 12 juni: Korenmiddag in Nieuwenhagen
Zangvereniging Eendracht neemt deel aan de korenmiddag in de Harmoniezaal aan het Sunplein in Nieuwenhagen. Deze middag begint om 15.00 uur.

zondag 17 juli: Brokkelze bruist
Aan een spellenmiddag in Rimburg neemt Zangvereniging Eendracht deel met één team.

maandag 18 juli: laatste repetitie vóór de vacantie

maandag 5 september: eerste repetitie ná de vacantie

zaterdag 15 oktober: Eucharistieviering in de St. Jan-kerk te Hoensbroek
Tijdens de eucharistieviering van 19.00 uur bij gelegenheid van het 40-jarig jubileum van Jan Zaad als dirigent van Gemengd Koor Paluda uit Hoensbroek, zal Zangvereniging Eendracht samen met Paluda, o.l.v. de jubilerende dirigent en met orgelbegeleiding van Esther Zaad, de "JUBILEUMMIS" van de jubilaris uitvoeren.

zondag 20 november: Eucharistieviering in de Rimburgse parochiekerk
Bij gelegenheid van de St.Ceciliaviering wordt de hoogmis om 10.00 uur door Zangvereniging Eendracht meerstemmig opgeluisterd. O.l.v. dirigent Jan Zaad en met orgelbegeleiding van Esther Zaad wordt o.a. de "JUBILEUMMIS" van Jan Zaad uitgevoerd. Daarna is er een koffietafel in het verenigingslokaal voor leden met partners en genodigden waarbij Maria Louisa Wassen zal worden gehuldigd i.v.m. haar 40-jarig jubileum.

zondag 27 november: Adventsconcert in Lauradorp
Zangvereniging Eendracht zal een optreden verzorgen tijdens het adventsconcert van Gemengd koor Don Bosco uit Lauradorp. Dit concert vindt plaats in zaal D’r Sjtee Uul en begint om 19.00 uur.

zondag 11 december: Kerstconcert in de Rimburgse parochiekerk
Voor de 18e keer in successie organiseert Zangvereniging Eendracht het 2-jaarlijkse Kerstconcert. Behalve Zangvereniging Eendracht o.l.v. dirigent Jan Zaad en op piano begeleid door Esther Zaad, zal aan dit concert het gezin Awouters-Henderix medewerking verlenen. Dit strijkersensemble bestaat uit vader Michel (viool), moeder Véronique (altviool), de beide dochters Bérénice (viool) en Olive (viool), en zoon Willem (cello). Het concert vindt plaats in de sfeervolle Rimburgse parochiekerk. De aanvangstijd is 19.00 uur en de toegang tot dit concert is gratis - voor het bestrijden van de onkosten wordt een vrijwillige bijdrage zeer op prijs gesteld (meer informatie raamaffiche en programma).

woensdag 14 december: Optreden in Zorgcentrum Firenschat
Zangvereniging Eendracht zal het kerstdiner voor de bewoners van Zorgcentrum Firenschat in Kerkrade opluisteren met enkele passende liederen.

zaterdag 24 december: Eucharistieviering in de Rimburgse parochiekerk
De Kerstavondmis om 17.00 uur in de parochiekerk van Rimburg wordt door Zangvereniging Eendracht meerstemmig opgeluisterd met een uitvoering van de "JUBILEUMMIS" van Jan Zaad, aangevuld met enkele kerstliederen. Het koor staat onder leiding van dirigent Jan Zaad en wordt op het orgel begeleid door Esther Zaad.