Aktiviteiten in 2014

zaterdag 15 maart: Eucharistieviering in de Johannes de Doperkerk van Eygelshoven
De zeswekendienst van het overleden lid Jeanny Simoms om 19.00 uur wordt door Zangvereniging Eendracht opgeluisterd met o.a. een uitvoering van de "ST.CANISIUS MESSE" van J. Kircher. Het koor staat o.l.v. dirigent Jan Zaad en wordt op orgel begeleid door Esther Zaad.

maandag 17 maart: Eucharistieviering in de H.Jozefkerk van Waubach
De St.Jozefnoveen om 19.00 uur wordt door Zangvereniging Eendracht - o.l.v. dirigent Jan Zaad en op orgel begeleid door Esther Zaad - meerstemmig opgeluisterd met o.a. een uitvoering van de "ST.CANISIUS MESSE" van J. Kircher.

zondag 6 april: Passieconcert in de Rimburgse parochiekerk
Voor de 6e keer organiseert Zangvereniging Eendracht een Passieconcert. Gekozen is voor een repertoire dat niet vaak wordt uitgevoerd maar dat zeker de moeite waard is om te beluisteren.
In de "VIA CRUCIS" van Franz Liszt wordt de kruisweg bezongen. Naast de gezangen door koor en vrouwenkoor, zijn er veel solopartijen die worden gezongen door bariton Henk Schuring. Pianiste is Esther Zaad.
De "MESSA DA REQUIEM" van Lorenzo Perosi kenmerkt zich door de vele afwisselingen van solo's en de koorzang door tenoren en bassen. De solopartijen zullen worden gezongen door bariton Henk Schuring en de tenoren Tim Schulteis en pastoor Ed Smeets. De orgelbegeleiding is in handen van Esther Zaad.
De algehele muzikale leiding van dit bijzondere concert heeft dirigent Jan Zaad.
Het concert begint om 19.00 uur; voor het bestrijden van de onkosten wordt een vrijwillige bijdrage zeer op prijs gesteld (meer informatie raamaffiche).

zondag 20 april: Eucharistieviering in de Rimburgse parochiekerk
De hoogmis om 10.00 uur bij gelegenheid van Pasen wordt door Zangvereniging Eendracht meerstemmig opgeluisterd met o.a. een uitvoering van de "ST.CANISIUS MESSE" van J. Kircher. Het koor staat o.l.v. dirigent Jan Zaad en wordt op orgel begeleid door Esther Zaad.

De 136ste jaarvergadering van Zangvereniging Eendracht wordt om 20.15 uur in het verenigingsgebouw D'r Eck gehouden.

zondag 8 juni: Eucharistieviering in de Rimburgse parochiekerk
Zangvereniging Eendracht luistert de hoogmis van Pinksteren om 10.00 uur meerstemmig op met o.a. een uitvoering van de "MESSE NOTRE DAME" van T. Bordonel. Het koor staat onder leiding van dirigent Jan Zaad en wordt op het orgel begeleid door Esther Zaad.

maandag 7 juli: laatste repetitie vr de vacantie

maandag 25 augustus: eerste repetitie n de vacantie

zondag 21 september: Concert in Rimburg
Het Landgraafs Mannenkoor St.Joseph bestaat dit jaar 90 jaar. In dat kader bezoekt het koor diverse Landgraafse wijken om samen met een koor uit die wijk een concertje te geven. Om 21 september zal dat plaats vinden in Rimburg na de eucharistieviering in de Rimburgse parochiekerk (die door het mannenkoor wordt opgeluisterd). Bij goed weer vindt het concert plaats op de binnenhof van hoeve de Kruisstraat; bij slecht weer wordt uitgeweken naar de zaal van gemeenschapshuis D'r Eck. De toegang is gratis.

zondag 23 november: Eucharistieviering in de Rimburgse parochiekerk
Bij gelegenheid van de St.Ceciliaviering wordt de hoogmis om 10.00 uur door Zangvereniging Eendracht meerstemmig opgeluisterd. O.l.v. dirigent Jan Zaad en op het orgel begeleid door Esther Zaad wordt o.a. de "MISSA BREVIS (Orgelsolo-Messe)" van W.A. Mozart uitgevoerd.

zaterdag 29 november: Familieavond
De traditionele familieavond voor leden en partners van Zangvereniging Eendracht en genodigden vindt dit jaar niet plaats in ons verenigingslokaal D'r Eck in Rimburg. Als alternatief is gekozen voor een sportief avondje in het Boulodrome in Heerlen. Na het versterken van de inwendige mens, zal de strijd losbarsten. Rond de klok van 10 uur zal de eerste "Jeu-de-boules"-kampioen van Eendracht bekend zijn.

zondag 14 december: Kerstconcert in de Rimburgse parochiekerk
Voor de 17e keer in successie organiseert Zangvereniging Eendracht het 2-jaarlijkse Kerstconcert. Dit concert vindt plaats in de sfeervolle Rimburgse parochiekerk. De aanvangstijd is 19.00 uur. Aan dit concert wordt medewerking verleend door gemengd koor Pey Vocaal (o.l.v. Esther Zaad) en Volodymyr Kurylenko (afkomstig uit Oekraine) op bayan. De toegang tot dit concert is gratis, maar voor het bestrijden van de onkosten wordt een vrijwillige bijdrage zeer op prijs gesteld (meer informatie raamaffiche en programma).

woensdag 24 december: Eucharistieviering in de Rimburgse parochiekerk
De Kerstavondmis om 17.00 uur in de parochiekerk van Rimburg wordt door Zangvereniging Eendracht meerstemmig opgeluisterd. Uitgevoerd wordt de "MISSA BREVIS (Orgelsolo-Messe)" van W.A. Mozart, aangevuld met enkele kerstliederen. Het koor staat onder leding van dirigent Jan Zaad en wordt op het orgel begeleid door Esther Zaad.