Aktiviteiten in 2013

zondag 13 januari: Eucharistieviering in de Rimburgse parochiekerk
Zangvereniging Eendracht luistert de zeswegendienst van het overleden oudlid Jet Kruyen om 10.00 uur meerstemmig op. O.l.v. dirigent Jan Zaad en op het orgel begeleid door Esher Zaad wordt o.a. de "ST.CANISIUS MESSE" van J. Kircher uitgevoerd.

maandag 11 maart: Eucharistieviering in de H.Jozefkerk van Waubach
De St.Jozefnoveen om 19.00 uur wordt door Zangvereniging Eendracht - o.l.v. dirigent Jan Zaad en op orgel begeleid door Esther Zaad - meerstemmig opgeluisterd met o.a. een uitvoering van de "MISSA BREVIS" (Kleine Orgelsolo-Messe) van Joseph Haydn.

maandag 11 maart: Jaarvergadering
De 135ste jaarvergadering van Zangvereniging Eendracht wordt om 20.15 uur in het verenigingsgebouw D'r Eck gehouden.

zondag 31 maart: Eucharistieviering in de Rimburgse parochiekerk
De hoogmis om 10.00 uur bij gelegenheid van Pasen wordt door Zangvereniging Eendracht meerstemmig opgeluisterd. O.l.v. dirigent Jan Zaad en op het orgel begeleid door Esther Zaad wordt de "MISSA BREVIS" (Kleine Orgelsolo-Messe) van Joseph Haydn uitgevoerd, aangevuld met enkele liederen. Solistische medewerking wordt verleend door de sopraan Marjorie Ginczinger (die ook sinds enkele weken - als zangpedagoge - de stemvorming voor de dames van de zangvereniging voor haar rekening neemt).

zondag 19 mei: Eucharistieviering in de Rimburgse parochiekerk
Zangvereniging Eendracht luistert de hoogmis van Pinksteren om 10.00 uur meerstemmig op met o.a. een uitvoering van de "MESSE NOTRE DAME" van T. Bordonel. Het koor staat onder leiding van dirigent Jan Zaad en wordt op het orgel begeleid door Esther Zaad.

zaterdag 8 juni: Eucharistieviering in Rimburgse parochiekerk
Bij gelegenheid van het 50-jarig huwelijk van het echtpaar Wassen-Gielgens zal de eucharistieviering van 13.00 uur meerstemmig worden opgeluisterd. O.l.v. dirigent Jan Zaad en op het orgel begeleid door Esther Zaad wordt de "MISSA BREVIS" (Kleine Orgelsolo-Messe) van Joseph Haydn uitgevoerd, aangevuld met enkele liederen.

maandag 1 juli: laatste repetitie vr de vacantie

maandag 19 augustus: eerste repetitie n de vacantie

vrijdag 8 november: Najaarsconcert in het Theater Landgraaf te Waubach
In navolging van het zeer succesvolle concert in 2011, zal Zangvereniging Eendracht wederom een najaarsconcert organiseren op 8 november in het Theater Landgraaf. De aanvang van het concert is om 20.00 uur. Aan dit concert zal medewerking worden verleend door het dameskoor Pro Musica uit Schinveld, dat - net als Zangvereniging Eendracht - onder leiding staat van dirigent Jan Zaad. Beide koren worden op piano begeleid door Esther zaad.
Toegangskaarten 7,50 zijn verkrijgbaar via de leden van beide verenigingen en aan de kassa van het Theater (meer informatie raamaffiche en programma).

zondag 24 november: Eucharistieviering in de Rimburgse parochiekerk
Bij gelegenheid van de St.Ceciliaviering wordt de hoogmis om 10.00 uur door Zangvereniging Eendracht meerstemmig opgeluisterd. O.l.v. dirigent Jan Zaad en met orgelbegeleiding van Esther Zaad wordt o.a. de "ST.CANISIUS MESSE" van J. Kircher uitgevoerd.

zaterdag 30 november: Familieavond
De traditionele familieavond voor leden en partners van Zangvereniging Eendracht en genodigden vindt plaats om 20.00 uur in verenigingslokaal D'r Eck in Rimburg. Tijdens deze avond worden de beide jubilarissen Marleen Douven (25 jaar lid) en Ger Mulders (40 jaar lid) gehuldigd. Ook is er een optreden van het ensemble Vocal Harmony o.l.v. Jan Gouders (meer informatie vocal harmony).

zondag 15 december: Eucharistieviering in de Rimburgse parochiekerk
Zangvereniging Eendracht luistert de zeswekendienst van het overleden lid Arno Kaufholz om 10.00 uur meerstemmig op met een uitvoering van de "ST.CANISIUS MESSE" van J. Kircher (o.l.v. dirigent Jan Zaad op het orgel begeleid door Esther Zaad), aangevuld met enkele liederen.

dinsdag 24 december: Eucharistieviering in de Rimburgse parochiekerk
De Kerstavondmis om 17.00 uur in de parochiekerk van Rimburg wordt door Zangvereniging Eendracht meerstemmig opgeluisterd. O.l.v. dirigent Jan Zaad en op het orgel begeleid door Esther Zaad, wordt de "MISSA BREVIS" (Kleine Orgelsolo-Messe) van Joseph Haydn uitgevoerd, aangevuld met enkele kerstliederen.