Aktiviteiten in 2012

Zangvereniging Eendracht Rimburg viert in 2012 haar 135-jarig verenigingsjubileum.
maandag 19 maart: Eucharistieviering in de H.Jozefkerk van Waubach
Zangvereniging Eendracht luistert de St.Jozefnoveen om 19.00 uur meerstemmig. O.l.v. dirigent Jan Zaad en op het orgel begeleid door Esher Zaad wordt o.a. de "ST.CANISIUS MESSE" van J. Kircher uitgevoerd.

zaterdag 24 maart: Voorjaarsconcert in Rimburg
Tijdens het voorjaarconcert (georganiseerd door Fafare Victoria uit Rimburg) in gemeenschapshuis D'r Eck om 19.30 uur zal het zangkoor een optreden verzorgen o.l.v. dirigent Jan Zaad en met pianobegeleiding van Esther Zaad. Het programma bestaat uit Nederlandse, Duitse, Engelse en Zweedse werken.

zondag 8 april: Eucharistieviering in de Rimburgse parochiekerk
De hoogmis om 10.00 uur bij gelegenheid van Pasen wordt door Zangvereniging Eendracht o.l.v. dirigent Jan Zaad meerstemmig opgeluisterd met een uitvoering van de "ST.CANISIUS MESSE" van J. Kircher, aangevuld met enkele liederen. Het koor wordt daarbij op het orgel begeleid door Esther Zaad.

De 134ste jaarvergadering van Zangvereniging Eendracht wordt om 20.15 uur in het verenigingsgebouw D'r Eck gehouden.

zondag 27 mei: Eucharistieviering in de Rimburgse parochiekerk
Zangvereniging Eendracht luistert de hoogmis van Pinksteren om 10.00 uur meerstemmig op met o.a. een uitvoering van de "MESSE NOTRE DAME" van T. Bordonel. Het koor staat onder leiding van dirigent Jan Zaad en wordt op het orgel begeleid door Esther Zaad.

maandag 2 juli: laatste repetitie vóór de vacantie

maandag 20 augustus: eerste repetitie ná de vacantie

vrijdag 14 t/m zondag 16 september: Concertreis naar Sundern - Stockum (D)
In het kader van het 135-jarig bestaansfeest van Zangvereniging Eendracht wordt een concertreis georganiseerd naar het Duitse Sauerland.

maandag 1 oktober en maandag 8 oktober: "Open repetitie"
Zangvereniging Eendracht uit Rimburg houdt op maandag 1 en 8 oktober “open” repetities om zo aan ieder de gelegenheid te geven vrijblijvend kennis te maken met onze vereniging. De leden van het koor komen uit Rimburg en de omliggende plaatsen. Ook als u niet in Rimburg woont zult u zich bij ons thuis voelen. Koor-ervaring is niet vereist en ook voorzingen is niet nodig om lid te worden!
De wekelijkse repetitie begint om 20.15 uur in ons verenigingslokaal D’r Eck in Rimburg en duurt tot 22.30 uur met een pauze om iets te drinken. U kunt dan zelf ervaren op welke boeiende en gezellige manier wij op onze wekelijkse repetitie de zangkunst beoefenen.
Dirigent Jan Zaad is begonnen met het instuderen van nieuwe werken voor het Kerstconcert. Dit is een ideale gelegenheid om te beginnen met zingen en/of om lid te worden van onze vereniging. Het repertoire van het koor is zeer veelzijdig zodat er voor iedere smaak voldoende mooie werken gezongen zullen worden. We zingen wereldse liederen uit een internationaal repertoire van o.a. Duitse, Engelse, Franse, Hongaarse, Russische, Italiaanse en Nederlandse werken. Het koor zingt op kerkelijk gebied diverse meerstemmige missen en bekende mooie werken.
Zangvereniging Eendracht Rimburg luistert de eucharistievieringen op in de prachtige parochiekerk van Rimburg bij gelegenheid van de hoogfeesten van Kerstmis, Pasen en Pinksteren.
Zeer bekend zijn de ook Passie- en Kerstconcerten in Rimburg.
Daarnaast wordt regelmatig medewerking verleend aan concerten van andere verenigingen of organiseren we zelf concerten.

zondag 4 november: Concert in Übach-Palenberg
Zangvereniging Eendracht verleent haar medewerking aan het 'Jahreskonzert 2012' dat wordt georganiseerd door de Übacher Gesangverein uit Übach-Palenberg in het Pädagogisch Zentrum. De aanvang van het concert is om 17.00 uur. O.l.v. dirigent Jan Zaad en aan de vleugel begeleid door Esther Zaad presenteert Eendracht een licht, gevarieerd programma (bestaande uit Nederlands, Engels, Zweeds en Duitstalige werken) varieërend van het ingetogen "THE LONG DAY CLOSES" van Arthur Sullivan tot het vrolijke (nieuwe werk) "KLEINER TEDDYBÄR" van Thomas Fillep (met als solist onze eigen bariton Toine Schlangen).

zondag 25 november: Eucharistieviering in de Rimburgse parochiekerk
Bij gelegenheid van de St.Ceciliaviering wordt de hoogmis om 10.00 uur door Zangvereniging Eendracht meerstemmig opgeluisterd met o.a. een uitvoering van de "ST.CANISIUS MESSE" van J. Kircher o.l.v. dirigent Jan Zaad en met orgelbegeleiding van Esther Zaad.
Na afloop worden in het verenigingslokaal D'r Eck de jubilarissen intern gehuldigd: de dames Marietje Kallen en Mia Wandler - 12½ jaar lid - en Joep Rutten - 40 jaar lid.

zondag 16 december: Kerstconcert in de Rimburgse parochiekerk
Voor de 16e keer in successie organiseert Zangvereniging Eendracht het 2-jaarlijkse Kerstconcert. Dit concert vindt plaats in de sfeervolle Rimburgse parochiekerk en begint om 19.30 uur. De toegang is gratis, maar een vrije gave wordt zeer op prijs gesteld. Aan dit concert wordt medewerking verleend door de Übacher Gesangverein uit Übach-Palenberg.
Zangverening Eendracht zal o.l.v. dirigent Jan Zaad - op de piano begeleid door Esther Zaad - een scala van (internationale) kerstliederen ten gehore brengen, waaronder twee nieuwe werken: "O HERDERS LAAT UW BOKKEN EN SCHAPEN" in een bewerking van Jetse Bremer en "MAKE WE JOY NOW IN THIS FEST" van Malcolm Archer. (meer informatie)

maandag 24 december: Eucharistieviering in de Rimburgse parochiekerk
De Kerstavondmis om 17.00 uur in de parochiekerk van Rimburg wordt door Zangvereniging Eendracht meerstemmig opgeluisterd. Uitgevoerd wordt de "ST.CANISIUS MESSE" van J. Kircher o.l.v. dirigent Jan Zaad en met orgelbegeleiding van Esther Zaad, aangevuld met enkele kerstliederen.