Aktiviteiten in 2017

Zangvereniging Eendracht Rimburg viert in 2017 het 140-jarig verenigingsjubileum.
vrijdag 24 maart: Jaarvergadering
De 139ste jaarvergadering van Zangvereniging Eendracht wordt om 19.30 uur in het verenigingsgebouw D'r Eck gehouden.

zondag 16 april: Eucharistieviering in de Rimburgse parochiekerk
De hoogmis om 10.00 uur bij gelegenheid van Pasen wordt door Zangvereniging Eendracht meerstemmig opgeluisterd met een uitvoering van de "Herz-Jesu Festmesse" van Josef Gruber, op orgel begeleid door Esther Zaad.

vrijdag 19 mei: Voorjaarsconcert
In het kader van het 140-jarig jubileum wordt een voorjaarsconcert georganiseerd i.s.m. Fanfare Victoria uit Rimburg. Het koor zal - o.l.v. dirigent Jan Zaad en op piano begeleid door Esther Zaad - een aantal nieuwe werken uitvoeren: "LOOKING IN YOUR EYES AGAIN" (arr. Jan Zaad), "O HUSH THEE, MY BABIE" (Athur Sullivan) en "BER 7 BRCKEN MUSST DU GEH'N" (arr. Pasquale Thibaut). Het concert vindt plaats in Gemeenschapshuis D'r Eck in Rimburg en begint om 20:00 uur. De toegang is gratis, maar ter bestrijding van de kosten wordt een vrije gave op prijs gesteld (zie ook raamaffiche).

zondag 4 juni: Eucharistieviering in de Rimburgse parochiekerk
Zangvereniging Eendracht luistert de hoogmis om 10.00 uur bij gelegenheid van Pinksteren meerstemmig.

zondag 25 juni: Sacramentsprocessie

maandag 17 juli: laatste repetitie vr de vacantie

maandag 28 augustus: eerste repetitie n de vacantie

zondag 3 september: Eucharistieviering in de Rimburgse parochiekerk
Zangvereniging Eendracht luistert de zeswekendienst van het overleden lid Piet Nickel om 10.00 uur meerstemmig op. O.l.v. dirigent Jan Zaad en op het orgel begeleid door Esther Zaad zal o.a. de "ST.CANISIUS MESSE" van J. Kircher worden uitgevoerd.

zondag 26 november: Eucharistieviering in de Rimburgse parochiekerk
Bij gelegenheid van de St.Ceciliaviering wordt de hoogmis om 10.00 uur door Zangvereniging Eendracht meerstemmig opgeluisterd met o.a. een uitvoering van de "JUBILEUMMIS" van Jan Zaad en het nieuwe werk "AVE VERUM CORPUS" van Karl Jenkins. Het koor staat o.l.v. dirigent Jan Zaad en wordt op het orgel begeleid door Esther Zaad.
Na afloop van de mis wordt in de Overste Hof in Schaesberg een brunch genuttigd waarbij de jubilarissen, Margriet Wassen (40 jaar lid) en Tiny Zitzen (25 jaar lid), worden gehuldigd.

zondag 17 december: Kerstconcert in de Rimburgse parochiekerk
In het kader van het 140-jarig jubileum wordt een Kerstconcert georganiseerd. Dit concert begint om 19.00 uur in de parochiekerk van Rimburg. Medewerking wordt verleend door Vocaal Ensemble Quint uit Venlo onder leiding van dirigente Esther Zaad. De toegang tot dit concert is gratis - voor het bestrijden van de onkosten wordt een vrijwillige bijdrage zeer op prijs gesteld (meer informatie raamaffiche en programma).

zondag 24 december: Eucharistieviering in de Rimburgse parochiekerk
De Kerstavondmis om 17.00 uur in de parochiekerk van Rimburg wordt door Zangvereniging Eendracht meerstemmig opgeluisterd. O.l.v. dirigent Jan Zaad en op orgel begeleid door Esther Zaad wordt de "JUBILEUMMIS" van Jan Zaad uitgevoerd, aangevuld met een aantal kerstliederen.